کد مطلب:259481 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:149

بیانیه رهبر معظم انقلاب
بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

دست تبهكار و به خون آلوده ی جنایتكاران سیه دل، امروز فاجعه ای بزرگ آفرید و در تجاوز به حریم مقدسات دینی، مرتكب گناهی دیگر شد.

حرم مطهر حضرت امام هادی و حضرت امام عسكری علیهماالسلام مورد



[ صفحه 349]



اهانت و تخریب قرار گرفت و داغی سنگین بر دل شیعیان و همه ی مسلمانان ارادتمند به اهل بیت علیهم السلام نهاد.

این جنایت كه احتمالا عوامل اجرایی آن از متعصبان متحجر و مزدوران بدبخت و غافل انتخاب شده اند، بی شك به وسیله ی تصمیم گیرانی توطئه گر و با نیات خبیث شیطانی طراحی شده است.

این یك جنایت سیاسی است و سررشته ی آن را باید در سازمان های اطلاعاتی اشغالگران عراق و صهیونیست ها جست و جو كرد. قدرت های سلطه گر كه اوضاع سیاسی و اجتماعی عراق را با هدف های سیطره جویانه ی خود در تضاد می بینند، نقشه های شومی در سر می پرورانند كه تشدید ناامنی و ایجاد اختلاف های مذهبی از جمله ی آنها است.

جنایت امروز در سامرا، برگ دیگری بر پرونده ی سیه كاری های اشغالگران عراق افزود. حرم مطهر حضرات عسكریین علیهماالسلام بار دیگر به همت عاشقانه ی ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام با شكوه تر از گذشته قامت خواهد افراشت ان شاء الله.

ولی این جنایت بر پیشانی دشمنان اسلام و مسلمین لكه ی سیاه دیگری ثبت كرد كه تا مدت های مدید پاك نخواهد شد.

این جانب ضمن تسلیت به ساحت پیامبر مكرم اسلام صلی الله علیه و اله و به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه به خاطر این حادثه ی فاجعه بار، به عموم شیعیان در سراسر جهان و به همه ی مسلمانان غیور و آگاه و ارادتمندان به خاندان مطهر پیامبر خدا علیهم السلام تسلیت عرض می كنم و یك هفته در كشور عزای عمومی اعلام می نمایم.

لازم می دانم مؤكدا از مردم عزادار در ایران و عراق و سایر نقاط جهان درخواست كنم كه از هر گونه عملی كه به تعارض و دشمنی برادران مسلمان می انجامد جدا پرهیز كنند.



[ صفحه 350]



یقینا دست هایی در كار است كه شیعیان را به تعرض به مساجد و مكان های مورد احترام اهل سنت وادار كند، هر گونه اقدامی در این جهت كمك به مقاصد دشمنان اسلام و دشمنان ملت های مسلمان و شرعا حرام است.

والسلام علی عباد الله الصالحین

سید علی خامنه ای

3 / اسفند ماه / 1384